söndag 13 februari 2011

Häppi söndag

Idag kändes det lite konstigt att stiga upp. Jag nästan VILLE stiga upp. 

Började dagen vid 10-tiden (lol) med en dusch, sen åt jag faktiskt frukost för en gångs skull (eller ja, svepte ett glas apelsinjuice och rostade ett par smörgåsar), och sen var jag barnvakt i flera timmar, helt frivilligt (!). 

Sara var nämligen inte alls särskilt jobbig idag (^^), utan följde glatt med och städade marsvinsburen (eller ja, hon satt bredvid och såg på, annars skulle det inte ha blivit till något misstänker jag), gosade med marsvinen lite, gav dem hö och grönsaker,  gick ner till kaninerna och matade dem och lät Nalle springa av sig lite utanför buren. Var till och med ute en stund och sparkade boll och så fick Sara gunga lite, men gungan gick sönder pga kylan *host*... : D

Efter att ha varit ute och så bestämde jag mig för att göra lunch, vilket blev fattiga riddare den här gången, yummie :) Det blev hela 6 portioner, vilket räckte gott och väl till fyra personer... 

Här är receptet:

6 dl mjölk
3 ägg
3 dl vetemjöl
Lite salt och socker
+ ca 6-7 st skivor rostbröd


/Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar