lördag 15 januari 2011

-24°C

Temperaturen ute just nu.

Var ute med Mozart för en stund sedan, pigg som han är så ville han rejsa av sig lite. OK, tänkte jag, och sprang en bit med honom. Men *** vad kallt! Halsen sved av kylan och jag började hosta så vi fick gå resten av promenaden, till en viss vovves stora förtret. Han verkar inte alls påverkas av den kalla luften, utan skuttade hit och dit i kopplet. 

Var till stallet tidigare idag, när det var ca 10 grader varmare, och även hästarna verkar bli en aning hyperaktiva till följd av kylan. Red barbacka och tack och lov att pålle är så snäll för annars hade jag nog flugit av ett par gånger! ;)

Första gången sedan jullovets början som jag varit i stallet. Älskade bushäst. Om det ändå fanns en kopia av honom som man kunde ta med vid flytten! <3

För att gå till något helt annat, 
så blir jag så galet trött på min kamera!!! 

Adaptern har tappat ett par skruvar vilket gör att objektivet inte sitter helt fast i kameran vilket gör att det är ett ***vete att fota.. ett nytt objektiv skulle kosta mig ca 200 €, men kamerahuset är såpass gammalt så det vore lika bra att köpa en helt ny kamera, och eftersom jag inte vill ha någon instegssystem då det vore att byta ned sig, skulle en ny kamera inkl kitobjektiv landa på ca 600 € eller mer. 

Varför ska jag fastna för såpass dyra hobbies? Varför inte t.ex. flasksamling? Suck... :P

2 kommentarer:

  1. hej Sanna, kan man inte få en fotohandlare att montera dit skruvar?

    SvaraRadera
  2. Antagligen, men det skulle nog kosta mer än det smakar..

    SvaraRadera