måndag 10 januari 2011

Måndag

Måndag måndag måndag...


Måndag morgon, särskilt om det är första måndagen i skolan efter jullovet, är den tid då det känns som allra mest logiskt att stänga av telefonen, dra täcket över huvudet och sova hela dagen


Eller åtminstone få en rejäl feber och bli tvungen att ligga och vila hela dagen. 


Fördelen med måndagar när man går i gymnasiet är att det är sovmorgon (åtminstone den här perioden).
Nackdelen är dock att jag aldrig lyckas komma ihåg att det är sovmorgon.


Men i alla fall.


Den här måndagen började precis som alla andra måndagar, förutom att elementet hade tagit en paus under natten, och det var därmed iskallt i mitt rum. Klockan halv 8 lyckades jag, huttrande och skakande, stiga upp. Fick såklart panik när det slog mig hur mycket klockan var, och rusade runt som vem-vet-vad och... så slog det mig, jag hade ju sovmorgon! Ja då var det bara att sjunka ihop på en köksstol, sucka och förbanna mig själv över min glömskhet än en gång, jippie :))


Skolan var lika slö och tråkig som vanligt. Kan säga att några bonuspoäng för timaktiviteten har jag inte förtjänat idag. 


Missade såklart bussen också, så jag fick gå runt på glashala trottoarer i byn i över 1,5 h i väntan på nästa buss.. 


Kort fattat, jag avskyr måndagar!


":-)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar