torsdag 27 januari 2011

Happy f*cking Thursday

Alltså HUHHU. Snacka om jobbig dag. Varenda dag den här veckan har varit ess-kå-i-te. Tror jag skulle ha blivit helt totalt fullständigt g-a-l-e-n om inte världens bästaste pålle hade räddat min dag igår. (creds x 1000 till han och hans matte <3)


Men iallafall. Idag var inte bättre än någon tidigare den här veckan.


Försov mig. Som vanligt. Fick springa till platsen där taxin brukar komma. Som vanligt. Ändå fick jag stå och frysa i fem minuter innan man såg skymten av någon taxi. Som vanligt.


I skolan hade vi dubbeltimme i tyska, då vi presenterade våra projektarbeten. Förväntar mig inte något skyhögt vitsord i det... hatar att prata inför klassen. Att stå där som ett fån och berätta om Österrikes huvudstad på min hackiga tyska. Ingen lyssnar ändå, förutom läraren som troligtvis mest anstränger sig för att höra vad man säger. Jag tror inte det handlar om scenskräck eller något sådant. Det är bara så löjligt och onödigt och fullkomligt förnedrande. (Ja, jag vet, jag har attitydproblem.)


Sen hade vi 4,5 h håltimme! Det vill säga från kl 10 till kl 14.30. Inga bussar går passligt så att man skulle kunna åka hem emellanåt heller, utan man får snällt sitta i skolan eller gå runt i byn och vänta tills nästa (och sista) lektionen börjar.


Efter att ha gått runt i Kimito centrum i flera timmar gick vi tillbaka och åt av den underbara skollunchen. Blev sallad som vanligt (eller rättare sagt riven morot och kina?kål). Men sen fick jag gräddmunk av bästaste elen! <33


Efter skolan fyndade jag en bok för 3 euro. 500 sidors pocket på engelska, jee. Var till butiken och handlade lite ätbart. Köpte en fleecejacka till Sara på loppis. Hann precis med bussen. Kom hem, matade djuren, rastade vovven och sen dess har jag inte gjort något speciellt.


MEN. Imorgon har jag inga lektioner! Det enda inplanerade är en tur till stallet. Och nu blir det slöande framför TV:n resten av kvällen.


Med Positiva Hälsningar
Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar